Při vstupu hlavním vchodem do školy (středisko Letná) překvapí návštěvníky školy nová, zajímavě osvětlená nástěnka. Nachází se v ní malé panorama modelu německé historické dvojdílné motorové jednotky SVT 137, typ Hamburg, v modelové velikosti H0. Jednotka je kompletně osvětlena LED diodovou technologií. U koleje svítí světelný semafor s návěstí volno a bliká přejezdové zařízení VUD, které napájí astabilní klopný tranzistorový obvod. Nástěnka se ráno rozsvítí a večer zhasne v automatickém režimu pomocí spínacích hodin. Všechno mají na “svědomí“ členové železničního modelářského kroužku, kteří vše vymysleli a vyrobili , včetně zdrojů a elektroniky.
Dvojdílnou motorovou jednotku s dieselelektrickým přenosem výkonu pod označením SVT 137 (pozdější přeznačení na VT 04.1 a 5) vyrobily firmy WUMAG,AEG,SSW v Německu v období 1935-6 a to v celkovém počtu 13 jednotek. Jednotka měla uspořádání pojezdu 2’Bo‘2‘, celkovou délku 44 756 mm, hmotnost 91,3 t a maximální rychlost 160 km/h. Je vybavena samočinným spřáhlem typu Scharfenberg, kontrolou bdělosti strojvedoucího SIFA a zabezpečovacím zařízením INDUSI. Vozidlo poháněly dva naftové dvanáctiválcové motory Maybach o výkonu 2x302 kW.
Není bez zajímavosti, že po válce jezdily tyto jednotky i na našem území u ČSD pod označením M 297.0 na vnitrostátních dálkových spojích rychlostí 130 km/h.
(Ing. Tuzar)