Testovací závod aneb H2AC4schools podruhé

V sobotu 30. 3. proběhl ve Sportovní hale v Maroldově ulici v Děčíně druhý testovací závod aut na vodíkový pohon. Na rozdíl od předešlých jízd, které byly 9. února 2019, se závod již blížil skutečnému průběhu finálního závodu. Závodní auta měla kroužit po dráze celkem 4 hodiny a měřil se počet ujetých kol na 3 baterie a 16 hydrostiků. 

Náš školní tým (Tomáš Roidt a Petr Miškovský ze třídy E1Tomášové Hladík a Svoboda a Radim Miškovský ze třídy S1) měl během závodu plné ruce práce. Tomáš Roidt jako hlavní týmový pilot a ostatní jako mechanici. Během takto dlouhého závodu hrozí, že se na autě něco pokazí - buď samotným provozem nebo případnými kontakty s ostatními auty. 

Na dráhu hned po startu vyrazilo 20 autíček a o karamboly nebyla nouze. Lepila se prasklá karoserie (před závodem krásně „vytuněná“), řešil se nefunkční pohon předních kol (auto je „čtyřkolka“), či příliš horký hnací motor. A mezitím bylo třeba měnit baterie a hydrostiky a tím auto udržet v jízdě na dráze. 
Ale podobné problémy řešily i ostatní týmy, takže kolem servisních stolů jednotlivých škol bylo rušno. Při testovacím závodu týmy získávaly poznatky, které se určitě budou hodit při finálním závodu v Chemnitz. 
Rozhodujícím kritériem je dojezd auta, respektive zásoba elektrické energie v bateriích a vodíku pro dobíjení baterie. Není nutné po startu vyrazit maximální rychlostí a případnou havárií poškodit auto či prudkými následnými akceleracemi příliš rychle spotřebovat energii z baterie a vodíkových náplní. 
Finální závod bude 18. května a do té doby má náš tým šanci připravit auto (a sebe) do správné závodní kondice.

Dk